19 January 2015

Content marketing: maak het je doelgroep makkelijker

Door Kaz van Kooten

Hoewel professionele meningen verschillen over het exacte getal, wordt algemeen aangenomen dat het belangrijk is om twee liter water per dag te drinken. Twee liter is te verdelen over acht standaard-formaat glazen.

Je kunt iedere dag één moment pakken om de volledige twee liter te consumeren, maar je kunt ook ieder uur van de werkdag één glas water drinken. Aan beide opties kleven voor- en nadelen, maar één ding is duidelijk: in één keer is een intensievere handeling.

Door een groot iets op te delen in kleinere handelingen ben je constanter bezig met inname. Je raakt minder snel vol. Verspreide inname is even gezond, maar minder heftig aanwezig. Het is eenvoudiger om continu een glas water op je bureau te hebben staan.

Vertaal dit principe naar je content marketing.

Stel dat je video wil toevoegen aan je marketing- en communicatiemiddelen. Je kunt één bedrijfsfilm laten produceren waar alles inzit: je bedrijfsprofiel, verhalen van medewerkers, testimonials van klanten, een kijkje bij verschillende afdelingen…

“Verspreid je boodschap over meerdere uitingen: het maakt consumptie door je doelgroep effectiever.” Tweet!

Het is effectiever om deze onderdelen onder te brengen in aparte films. Het stelt je in staat om een gezonder YouTube-kanaal in te richten doordat je een breed arsenaal aan films laat produceren. Het is eenvoudiger om met grote regelmaat video-content met je doelgroep te delen, zonder dat je ze telkens dezelfde content hoeft te produceren. Je verbreedt de presentatie van je identiteit, terwijl dezelfde rode draad – jouw identiteit en verhaal – door alle uitingen heen loopt.

Overweeg spreiding van je boodschap in meerdere uitingen. Doordat je de drempel verlaagt wordt consumptie van je communicatie door je doelgroep eenvoudiger, en daarmee effectiever.

Content is voor mensen, niet voor zoekmachines

Op 11 December 2014 door Kaz van Kooten

Je bedrijfsfilm verdient een betere plek

Op 3 December 2014 door Kaz van Kooten

Het gevaar van vanity metrics

Op 26 November 2014 door Kaz van Kooten

Online video: weet waar je aan begint

Op 14 November 2014 door Kaz van Kooten